Her ay yeni bir kapı aralanıyor! Öğrencilerimiz selamlaşmadan duygulara, aileden hayallerdeki oyuncaklara uzanan temalarda hem İngilizce öğreniyor hem de kendilerini ifade etmeyi öğreniyor. Bu proje, küçük adımlarla büyük farklar yaratan bir yolculuğun adı!
Bu proje, öğrencilerimizin sosyal-duygusal öğrenme (SEL) ve dil becerilerini geliştirmeyi amaçlayan, yıl boyunca süren tematik bir müfredattır. Her ay farklı bir tema işlenerek öğrencilerin hem kendilerini ifade etmeleri hem de çevreleriyle sağlıklı iletişim kurmaları desteklenir.
Proje Aralık ayında “Selamlaşma ve Tanışma” temasıyla başlar. “A Cup of Me!” ve “Greeting Bingo” gibi etkinliklerle öğrenciler dijital araçlar (ör. ChatterPix) kullanarak kendilerini tanıtır, sosyal bağlar kurar ve nezaket ifadeleri üzerinde çalışırlar.
Ocak ayında öğrenciler, aile yapılarını tanıyarak kendi soy ağaçlarını oluşturur. Şubat'ta ise “Sevdiklerim” temasıyla kartlar ve dijital kartlar hazırlayarak sevgilerini ifade ederler. Mart ayında ise “Duygular” temalı etkinliklerle (ör. “Emotion Faces” ve “How Do You Feel?” charades) duygularını tanımayı ve ifade etmeyi öğrenirler.
Nisan, Mayıs ve Haziran aylarında işlenen “Oyuncaklar ve Oyunlar”, “Evim” ve “Şehrim” temaları ile öğrenciler kendi yaşam alanlarını ve çevrelerini tanıtarak aidiyet duygusu geliştirirler. Hayalindeki oyuncağı çizip canlandırma ya da dijital ortamda evini tasarlama gibi etkinlikler ile teknoloji destekli yaratıcı ifade becerileri de gelişir.
Bu kapsamlı yaklaşım, öğrencilerin SEL ve dil becerilerinin yanı sıra dijital okuryazarlıklarını da destekleyerek onları iş birliğine açık ve kendini yönlendirebilen bireyler olarak yetiştirmeyi hedefler.
Proje Bilgileri
Üye Sayısı: 14 Kurucular : Zeynep HELLAÇ AKSU-Katarzyna ORKISZEWSKA
Katılımcı Ülkeler:
Türkiye (7), Polonya (1), Yunanistan (1), İtalya (1), Romanya (1), Kuzey Makedonya (1), Litvanya (1), Çekya (1)
Yaş Grubu: 7–10 yaş
Ders Alanları:
Yabancı Diller, Bilişim / ICT, Tasarım ve Teknoloji
Anahtar Yeterlilikler: